Translate

söndag 2 december 2012

Hetta!!

Hela morgonen har vi gått omking på en lokal market med Paulina var de säljer massa vintage kläder och prylar. Måste inhandla lite nytt då mina kläder är sliskiga efter Bali! (Jo, jag tvättade dem, men bali lukten är endå kvar..) Jäätte snygga denim highwaist jeans i olika färger ööverallt , så ett par såna hänger med på resan härifrån framåt! Annars så är det massor med små saker att ta hand om för tillfället. Internet med simkortet vill inte fungera, tävlingsanmälningarna till Nya Zeeland skulle borda göras idag , mitt lås till mitt skåp öppnas inte för jag böt kod i misstag då jag hade brottom igår så de måste söndra upp det idag på eftermiddagen.. Ooch så skulle jag ju soringa i morse, men dom är i skåpet :(! Men idag på eftermiddagen skall ja ta tag i det. Tävlingarna är om en månad! Sov jätte dåligt inatt
Då mina rumskompisar var ute och festa och fick för sig att väcka mig klockan 2 med att skrika Susanaaaa you want hamburgeer och lät mig inte sova förän en timme senare. Sånt får man ta då man sover i dorms :(. Men inatt skall vi ha en fin klubb kväll med Siri och se Sydney nattlivet före vi åker vidare norrut , can't wait!

Hittills har jag tyckt om Australien, men Sydney är lite för storstad för oss. Man ser inga lokala människor och allt är fortfarande för dyrt. Är lite i shock !
Här har sommaren börjat officiellt idag, och det känns... Torr hetta tar krafterna ur en. Huhhu.

Snart skall vi gå tillbaka mot stan och äta lunch. Vi lagade själva mat igår och besökte matbutiken. Där var det också dyyyyrt. Oivoi, får hoppas det blir billigare i Brisbane !

Så är det ju december nu också. Svårt att tro det utan kyla, julkalender och julstämning. :)

Ha de bra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar