Translate

lördag 22 december 2012

Julstämning?

"All I want for christmaaaas is yooou" hördes igårkväll då tre fulla britter galade på i karaokebaren vid hostellet. 4dagar kvar till jul och det känns inte alls rätt i år. Imorgon är det den 21.12 (jordens undergång!!!) och hemma skulle det vara julfest i skolan antagligen denhär tiden och julstädning hemma. Här skall vissa fira julen på hostell, andra på stränder, vissa vet inte, andra åker hem, ett par har inte vait hemma vid jul på flera år och någon bryr sig inte alls om dagen. Har köppt julklappar hemma redan innan jag åkte till familjen, så den stressen finns ju inte äns. Något lite skall jag ändå handla här åt dem jag firar jul med i år. Vet inte äns vem alla det är än, vilket är ganska roligt! Ingen snö, ingen mammas risgrynsgröt och pappas julskinka eller joulupukin kuumalinja ? Nu inser man hur mycket traditioner och familj betyder :)

Skall lägga mig nu, klockan är 23:05 och imorgon är vår sista dag här före nattbussen brummar iväg. Har laddat upp med fifty shades darker , chips och paulina så klarar mig bra! Skall försöka sova gott inatt, tidigare nätter har vi väckts av högljudda par, spyende canadensare och fulla dorm grannar som skrek som idioter varje gång då en blixt slog under stormen mitt i natten.

Jag har packat rinkan, skickat hem lite postkort , sprungit , handlat nödvändigheter , ringt telefon abonemanget , lagat mat, skött bankärenden, skrattat åt holländare, fått idéer för backpacking i sydamerika och haft en skön filmkväll idag. Skönt!


G'night mates! Sleep tight!



1 kommentar: