Translate

torsdag 3 januari 2013

Bye Aussie, Hi NZ!

Godmorgon från flygfältet!

Snart flyger jag två timmar framåt i tiden till Nya Zeeland. Är jätte ivrig, det är mitt land, landet jag drömt om läääänge! Så vi ska se vad det har att erbjda under nästa månad. Tror jag kommer bli utmattad, och få utmaningar av ny terräng och intressant orientering. Bungy jump och surfing är också nåt jag skall prova på där !! Kommer fram till nästa plats var Gene plockar upp mig till någonstans var deras förening är bosatt. Imorgon på morgonen är första tävlingsdagen för mig .... Hoppas kartkontakten och fysiken finns där någonstans i gömman. Nervöst :D

Mina sista dagar i Australien före nya äventyret var sköna och soliga. Har hängt massvis med min kära Maiju som faktiskt har varit till stor hjälp då hon tog mig hem till sig över jul och nyår. Henne saknar jag ren! :( vi fick hem killarna från Byron igår, som lagade en otroligt god goodbye susanna middag med lassagne och glass till efterrätt. Så hade vi lite bodypainting session, musikvideo infilmning till drift shop låten, longboarding, basket ball spel en kväll i central park, strandhäng,bokläsning,packning, klädbyte då jag åker mot kallare breddgrader och maiju mot värmen o.s.v. Så mycket har vi gjort, men inget extra. Nu är rinkkan iaf. full med sportkläder och några långärmaden rikare.

Mitt australienska simkort fungerar inte i NZ så har bara mitt finska så länge tills jag köper nytt prepaid där. Men det skall bli skönt, är för bortskämd med internet på telefonen nu, lika bra att vara utan en tid!

Så nu far jag iväg till land nummer 4/4. Sjukt så tiden gått förbi igen!!

Boarding time, heipparallaa ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar