Translate

tisdag 8 januari 2013

Oceania 2013 day 1&2!

På fredag kväll flög jag från Auckland ner till Norra öns kust, Palmerston North ! Där plockade Gene med sin syster upp mig och så körde vi en timme till Forest lakes var vi bodde i ett vandrarhem med Nya Zeeländska landslaget. Roligt att se Gene igen då vi sågs senast i Juli!! Framme packade jag upp lite och kollade startlistor osv. Inför tävlingarna. Åt middag med alla andra och satt mest som lyssnare den kvällen då jag var så trött och dem var ett tight orienteringsgäng från förut! Jag reser med Renee, systern, nu härifrån vidare då hon inte heller springer i World cuppen utan i Oceania!

Dag 1 inom orienteringen var ingen höjdare på löpningsfronten. Vi kom till tävlingscentralen tidigt då gene säljer Trimtex här så vi ställde igånh allting. Efter shopping av begangnade o-skor,kontrolldefinitions hållare , lånad sport ident plus problem med låne kompassen jag skulle ha, man kan inte orientera med våra kompasser här nere, så fick jag en annan för högerhand... Så jag sprang iväg med allt fel väg. Början av banan gick bra, kartkontakten är där, MEN jag hade glömt dricka så värmeslaget kom i slutdelen av banan som var en utmanande sanddyns del. Satt ner mig i ett skede då jag bara såg svart. 7kms långdistans senare kom jag död imål med dålig tid och frös pga värmeslaget.

Dag 2 medeldistansen gick bättre. Inga större misstag eller värmeslag, bara brända axlar och kinder.. Tog det lugnt och säkert pga kondisen och så vill jag få kartkontakten i skick!! Vilket fungerade, det blir bara bättre och bättre. Igår slutade jag på en 6:e placering / 13 , någon minut efter Renee, satan. Terrängen var bara sanddyn, så det var tungt för alla och taggbuskarna rev sönder mina ben.. Efteråt hjälpte jag plocka in worldcup kontroller, så fick läsa in mig riktigt ordentligt då jag måste hitta dem. Spännande... Efter tävlingarna har vi följt world cup, hängt vid vandrarhemmet, ätit bowlat, simmat i poolen, och somnat tidigt! :)

Nu är vi i bilen på vår pausdag påväg till Wellington var world cup har sina sprint uttagningar idag, vi har sprinten imoron ! Skall bli roligt!! :)

Annars då? NZ är fint , annorlunda terräng och trevliga människor som undrar över vaför alla skandinaver är så bruna? En annan underlig sak är att de springer i skogen med shorts och knäsockor?? Inte förbjudet här inte.. Wierd.

Träffade även en finsk utbytestjej från finland igår från Tasmanien, jag hon och hennes tassie host springer staffetten ihop på fredagen med team Perkele.


Kram från muskelsjuka mig!











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar