Translate

fredag 25 januari 2013

Katoa po & Auckland , vulcano city!

Godmorgon från bussen påväg mot Waihi! Är på äventyr från Auckland till kära nisse som är som utbyteselev i Nya Zeeland detta år! Är framme om ca. 30 minuter , skall bli roligt att träffas igen och se hur han har det i lilla byn !

Så för tillfället är jag bosatt hemma hos familjen Beveridge (gene och renee) i Auckland. Vi kom fram sent på söndag kväll med Gene efter ett långt Katoa Po veckoslut vid lake taupo! Katoa Po bestod av pre race, 4 park sprintar med skalan 1: 20 000 och en bygd labyrint med kontroller i, natt staffett som gick bra för min del bortsett från rädsla för döda kossor de varnade för , och stora hål i marken man kunde falla in i plus söndriga ben av jätte taggar.. Dagen där på var det post race på en otroligt fin plats med utsikt över taupo men jag sprang inte hela då jag hade så himla sjukt i benhinneinflammationen.. Var också en aning förstörd efter vakande då vi följde med hur killarna sprang med Sabeth och Erin till sena natt timmarna och dålig sömnkvalitet i ett tält med luktande Gene,norska Eskil och Matt.. Dog av hettan!

Efter postrace åkte gene , toby , tyska sabeth och jag till en het källa som rann ut i en å, så vattnet var en blandning av hett och kallt ! Intressant att vattnet kommer från heta källor från under jorden.. Aktivt!! Före katoa po for vi till ett ställe som heter Craters of the moon. Det var en upplevelse att se hur marken rykte och lera som bubblade och sprutades upp från marken i olika kratrat! Röken som kom upp luktade riktigt ruttna ägg och var varm och skön. Så har upplevt roliga saker kring de sista tävlingarna då vi också for och hoppde i lake taupo från klippor, skrek som en gaalning!! Hihii !

Är i Auckland (bortsett från mit lilla äventyr) fram till fredag då vi äntligen flyger ner till sydön som lär vara vackrare än nordön. Där springer vi south island champs i helgen i nelson, sprint,medel och långdistans ! Auckland dagarna försöker jag vila bort valpsjukan så jag kan springa i helgen. Ny Zeeländarna har även sina uttagningar till JWOC där nere, de är bara 7 som försöker slippa med, så liten är sporten här.

Igår sov vi länge, for till sea world och såg pingviner och hajar , på sightseeing runtom Auckland och upp på en vulkan mitt i stan för att se utsikten. Varje liten kulle eller berg är en vulkan. Minsta vulkanen är 8meter hög, haha! Staden var även riktigt grå av rök från skogsbränderna i Australien. Efter sightseeing for vi till Genes gym , största gymmet jag någonsin besökt, 22$ skulle de ha av mig också.. Men det var skönt att få göra muskelstyrka efter månaders paus! Annars så har vi hängt med trevliga familjen , föräldrarna är hur snälla som helst och så har de två lurviga katter. Har mitt egna rum med dubbelsäng, så jag trivs ;)

Så mina planer har ändrats lite igen, stannar i nya zeeland , på sydön efter att gene och renee flygit upp tillbaka lite längre än tänkt innan jag åker till Australien. Bokade flygbiljettet till Tasmanien igår också. Skall bli super!

Bildbomben jag pratade laddas upp då jag är tillbaka i Auckland ! Så länge har jag dåliga iphone bilder att bjuda på igen :)


Xxxx kraaaam !
Tack mami å papi fö skjortorna!!



















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar