Translate

fredag 27 april 2012

Förändring

Nu är det dags för mig att ta mig själv i kragen. För länge har jag levt utan rutin vilket jag annars älskar. Rutinen ger mig motivation och pigga mornar. För länge har jag också levt med ett råddigt rum samt klädrum, då vill jag understryka att det är verkligen äckligt råddigt... Kläder överallt vilka jag hastigt gömmer in under bygelställningen om vännerna kommer på besök. Men nu var det slut på det fusket! En annan sak jag saknar är min kalender. Så mycket tävlingar(varje veckoslut), olika jobbtider, happenings och dunder mycket resor bl.a Sverige om en vecka och Aya Napa direkt därpå, så jag klarar mig inte utan att skriva ner allt. Glömmer så lätt, vilket orsakar onödig stress. Uäk! Jag är endå en spontan person som trivs i sitt organiserade rådd, så ingen enorm förändring kan ske, men så jag känner mig bekväm igen. Att ha allt under kontroll. Skall börja med att kasta ut alla onödiga plagg, som jag tänker att jag nån dag, kanske i värsta fall vid perfekt tillfälle behöver, men denna dag kommer aldrig. Så gammalt oanvänt ut, ikväll, nu. Förtjänar även en liten slant inför resan om jag säljer dem på bloppis, loppis eller pryltorget... Två flugor på en smäll! Med dihär tankarna välkomnar jag in våren, gör det ni också! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar