Translate

tisdag 16 oktober 2012

Aktiv tisdag i Ekenäs

Äntligen är jag hemma med en stor portion mat framför mig. Är vrååål hungrig. Idag har varit en bra dag. Vaknade upp kvart före åtta för att fara på en sakta morgonlänk. Huh så benen var tunga , men vädret var fint så länge jag sprang. Sekunden jag steg in öste det ner. Blä, typisk finsk höst. Då jag sprang njöt jag av den friska luften och den tysta höstmoron. Funderade hela vägen på vädret där borta, och hur jag antagligen kommer sakna sånahär dagar i nåt skede kan jag tro . :)

Annars bestod dagen av jobb, massor att göra.. Packa upp mumin saker och ordna,ordna,ordna... Tre dagar kvar, så är det över. Har stått där sen skrivningarna så det börjar bli dags att sticka nu ! Även på jobbet, då jag sprang över till Wibox och köpa en kaffe tänkte jag "sånthär kommer jag också att sakna, och kanske inte ha råd med om någon månad". Vad än jag gör snurrar resetankar i huvudet. Dom är allt från panik, räddsla till iver och lycka. Humöret växlar helatiden , och blir inget bättre av att föräldrarna också börjar stressa lite nu. "Ha du fixa ....? , Hur skall du...? Vart är du då...? Tänk om du...? " Kanske de föstår att jag faktiskt är påväg? För det gör inte jag! :D

Efter jobbet kom jag hem en sväng och en timme senare var det mage/rumpa träningspass som Mandy drog som gällde. Huuh, var är mina muskler? Kommer gå som en zombie imoron. Men har ju bikini sesong framför mig, så bra såhär veckan före gå och pumpa upp sig lite ;) .. Kom hem för en dryg timme sen, tog en dusch, hoppade in i min onepiece och lagade grym pasta med gräddig kyckling sås med getost i ! Mmmmm...!


Så vardagen snurrar på ännu. Men försöker varje dag göra något smått inför resan. Igår var det shopping av surf shorts och packpåsarna jag berättade om tidigare. Idag kontaktade jag banken om valutaväxlingen. Behöver Singapore dollar, USD för Bali visumet och Indonesiska rupiah till första månaden . Imorgon försöker jag hinna till apoteket efter sista burken av Malaria piller . För nu är det bara en vecka kvar !!!! EN VECKA! Jäiks.




Snart....


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar