Translate

måndag 8 oktober 2012

Backpacking 2012-2013

Härifrån framåt blir detta min reseblogg. Jag har framför mig ett halvår på andra sidan jorden. Närmare bestämt, Singapore - Bali - Australien - NZ - Australien.. Jag ger mig av 24.10 , en onsdag om två veckor och en dag. Är såhääääär nervös, men det hör väl till. Vill skriva blogg om min drömresa, spara alla fina minnen här i text och BILDER och ge tips och råd till andra som funderar på liknande. Så skriver jag också till stor del till familj och vänner så ni kan se vad det är jag gör, hur och var. För det vet jag inte själv än. Det är lite pointen med resan, att ta dagen som den kommer. Lite har jag planerat, men återkommer till det närmare.. !

Just nu är allt betalt, åker med Work&Travel organisation som fixar flybiljetterna till alla länder, arbetsvisum till Australien samt skattekort, bankkonto, simkort , arbetsmöjligheter o.s.v... Valde att åka med dem då jag verkligen inte är den som tar mig i kragen och sköter allt pappersarbete själv. Iaf. inte såhär första gången i stora Australien. Annat som är fixat är hostel boende i Singapore var jag kommer spendera mina första dagar. 

Så nu innan resan skall jag fortsätta jobba och spara in det sista. I helgen var jag i Sverige på tävlingar, och nästa helg åker jag iväg till Lettland på Baltic cup och orientera där. Så håller mig sysselsatt fram till avfärd. Det är även en orsak till varför jag åker såhär sent in på hösten, vill tävla klart hela orienteringssäsongen här innan jag åker. Men före avfärd har jag ungefär en halv vecka ledigt då jag kan förbereda mig i lugn ro. För det behövs ! Så kommer ju också delen att säga hejdå till familj och vänner .. oh shit. Men ja, en dag i taget ! 



4 kommentarer:

  1. Tsemppiä, det blir nog bra. Pirrigt är det, det vet jag. :)

    SvaraRadera
  2. Hihi, tack !! Ja ena dagen är jag i panik andra dagen full av iver :D

    SvaraRadera
  3. Yeah I know, excitiiiing ! See u in a couple of months Gene !

    SvaraRadera