Translate

söndag 28 oktober 2012

Bilder fran Singapore the Island

Ja, visste ni att Singapore är en stor ö? inte jag heller för jag kom hit :D här kommer några bilder från resan :

DAY 1:

Anlande till hostellet svettig och lite forvirrad. Hostellet visade sig var super fresht och trevliga manniskor. Kastade sakerna pa sangen , tog en dush och for ivag ut till stan efter nagra tittar pa kartan.

Motte upp Stephan som jag traffat nagon timme tidigare pa Metron. Sightseeing langs med hamnen. Har ar Marina bay Hotellet som ar en av de kandaste turistatraktionerna har.Sjukt cool byggnad med fin lightshow pa kvallarna.

Titta mamma, sahar stort var det .

Singapore och jag. Vi gick omkring i flera timmar, bada med jetlag och ingen lust att ga och sova!


Singapore by night


Stephan the tourist

Art museum by night

DAY 2:



Vaknade upp 10 tiden. Morgonmalet hor till priset har (ca.60euro for 4 dygn). Det fanns vitt brod, banan, te , kaffe, vatten. Sa fick man valja om man ville satta chokolate butter, peanut butter eller vanligt smor. Hade en skon morgon och bladrade i olika backpacker tidningar.



Sightseeing fortsatte i stan. Kartan i hogsta hugg. Springande over stora motorvagar som var forbjudet, massvis med bilder och ont i nacken av att titta uppat.





Lost in Singapore

skyskrapa efter skyskrapa ! 
Californiaaaa ?





Orienterade oss till China town. Massa sma butiker och BILLIG mat. Vi gick aven in i ett tampel sneaky med turisterna, gratis aven om det kostade nagon summa.

Total motsats fran moderna centrum !


At kyckling i sesamolja i ett kinesiskt gatukok. Drack limejuice med is. Fick aldrig klart for oss om det var fran kranen eller inte. Men jag lever fortfarande! De solde massa grod portioner har, ena ratten hette "live frog". Sag framfor mig en sjungande groda med live show. Har var vi aven med om forsta regnskuren. Den var kort men det regnade som esterin perseesta !!

Tog metro och skytrain till Sentosa Island. Har hittade vi vatten pa byggnaden, finns overallt. Svalkar av fotterna lite. fortfarande 30 grader hett!


Massa sota barn !

Sentosa Island. Googlade det hemma och sag ut som en turistig paradis o. Men det var nog en liten besvikelse.. Propp fullt med manniskor, liten strand och smutsigt vatten :( Men vi tog enda ett dopp. Sentosa har ocksa nojesfalt och andra sevardheter for barnfamiljer men vi besokte bara stranden.


Borjade mitt i allt efter simmandet blasa och morka moln steg upp. Bilxtrade till nagra ganger. Forsta stormen pavag.. Och jag som alskar aska.... Fragade lokala manniskor om det var en normal storm pavag. Haha. 



Hittade ett stalle att kolla nar stormen drog sig forbi on. Tyst och haftig himmel !





Gammla byggnader nara huvudstranden


Mat in Chinatown ! 


Tour runda pa Marina Bay Sands hotellets rooftop. En av de absolut basta upplevelserna har! WOW. Och ser ni Infinity polen pa bilden. Den var bara tillaten at hotellgasterna (pris per natt ar ungefar 200-300 euro). Tank va snygga bilder man kunde fa dar; vi fick bara rora oss lite ovanfor den :(


Turist javisst!
Singapore by night!




Resten av kvallen for vi och kollade nattlivet. Lokal ol, massa manniskor fran olika lander samlades pa en bro vid barstreet. Sa gick vi runt omkring och kollade. Ingen klubb denna gang, tiden bara gick pa bron medan vi sjong och lyssnade pa gatuspelaren ovan. Han tvinga mig spela nagon lat. Enda jag kan ar I feel it in my fingers. Sa jag spelade den och sjong med. Han stod knapptyst och tyckte min morka rost var so recordable. U should make a demo. Jag skrattade honom rakt i ansiktet. Han blev nastan sur av min osakerhet. Sa sa han att om jag sjunger someone like you medan han spelar , sa skall vi se om manniskor lyssnar eller inte. Sa gjorde vi det , och det samlades manniskor och till sist sjong vi alla ihop. Harlig atmosfar  och ljuvlig kvall.  

Tog flera timmar for mig att ladda upp alla bilder, sa hinner inte posta bilder fran idag och igar. Men dem kommer. Nu skall jag ut och springa lite, och ikvall blir det Little India med samma sallskap som igar kvall. Sa maste jag packa ocksa... Imorgon far flyget vidare. Till Bali ! Jabadabaduuu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar