Translate

måndag 22 oktober 2012

Förberedning

En helg full av happenings bakom, skriver mer om det ikväll och lägger in alla bilder. Sitter för tillfället i bilen påväg till Helsingfors. Förra natten hade jag en av mina närmsta vänner över hos oss, Nici! Förde honom till tågstationen tidigare i morse och bestämde en första skype dejt då jag är där nere. Han hjälpte mig igår att översätta min CV till Engelska ! Har aldrig haft en såhär fancy resumé, huuh så jobben kommer falla in i Australien :D så åt vi gott på kinesiska restaurangen och bara var och pratade om allt och inget !
Idag är jag hela dagen i stan. Skall först till Work and Travel kontoret efter alla flygbiljetter , visum o.s.v. Efter det har jag en låång kaffe dejt med barndomsvännen Lina som är en himla peppande person, våra prat stunder sku kunna pågå i dagar. :)Sen sker lite shopping av sista nödvändiga saker, som är en hel del. Mediciner,underkläder,myggnät och solkremer. Skall också till Forex efter lite växlad valuta. Jeje. Så efter idag har jag pengarna och flygbiljetterna i handen. Jännä! :)
På eftermiddagen ser jag även fina Victoria och hennes lägenhet och träffar härliga Bella som även hon besökte Australien i fjol och får dela med sig av sitt mod. Så idag blir det fyra stycken "Hejdå, ses i Maj ! "
Ikväll sker packningen.... Jäääiks. Och så ska jag ta mitt första malaria piller.




Morgontrött i bilen , fint väder vi har idag också! På tal om väder, så har dom ju lovat snö till Finland. Men , som jag ville, så kommer jag inte se snön alls i år :D




Ha en bra solig höstdag ! Nu kan jag säga : I övermorgon flyger jag iväg .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar