Translate

måndag 20 februari 2012

längtan.

Bevis på att jag är abiturient är då jag hör min modersmålslärares ord i huvudet " sätt aldrig en pungt i rubriken..." då vi övat inför studentexamen. Haha..

Från en sak, till en annan.. Det är otroligt hur jag längtar till värmen just nu. Snön slutar inte att falla ner, det är mörkt och kylan fortsätter dag efter dag. Humöret är rätt så ostabilt och allt känns en grad tyngre på vintern. För mig i alla fall. Dagar som denna brukar jag trösta mig med att nästa år, exakt denhär tiden befinner jag mig med en fin vän på andra sidan jorden, i värmen. Var exakt (av våra ca.5 länder vi skall besöka) vi är i Februari är oklart, men 7 månader av värme är något som är säkert. Det är väl bara att stänga ögonen och drömma vidare om drömmen som snart blir sann.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar