Translate

måndag 20 februari 2012

Träningsmotivation

Just nu har jag tappat träningsmotivationen totalt. Har aldrig tränat såhär mycket som i år med tanke på antalet timmar i veckan. Har även känt framgång och mycket motivation senaste veckorna efter att jag varit sjuk hela hösten(mykoplasma..?) Men nu just idag känns det inte alls bra. Ibland , som då jag löper ute i -18 grader, frågar jag mig själv varför jag håller på med dethär. Men känslan efter träningen ger svar på frågan. Jag helt enkelt älskar att träna, och utan de dåliga stunderna finns de inga bra stunder. Vilket gäller allt här i livet. Att träna hela vintern igenom och sedan lyckas i tävlingarna i själva sessongen är något jag peppar mig själv med. Att fara ut och löpa i snöstormen ger absolut hårdhet,psykiskt och fysiskt. Vilket är grunderna i den gren jag tränar. Men idag känns allt trögt och motivationen är och gömmer sig. Kan bero på träningen jag hade igår som gör att mina ben är väldigt tunga.. Men bra känns det inte. Låt imorgon vara en bättre dag, du kära träningsmotivation.






Såhär vill jag känna igen!
( väldigt råddiga tankar i en lika flummig text med en suddig bild, var så goda!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar