Translate

söndag 19 februari 2012

Lever livet

Nu börjar jag sakta men säkert återvända mig till vardagen. Eller ja, min nya vardag med lediga dagar och läsning är vad som väntar.

Senaste dagarna har jag haft det helt underbart roligt. Penkkisen gick hur bra som helst! Vårt tema i år var Världens undergång, ABIkalypsen. Men vi var ju förståss dom enda som överlevde och fick bygga upp vår värld exakt som vi ville, darför klädde vi ut oss som ABuIlders. Allt gick som planerat, lite kortare teater än vad vi trodde men innehållet destu bättre, roligt program hela morgonen och stämningen var bara för bra bland oss Abiturienter. Att sedan få åka på flaket och kasta godis var ren lycka, sjukt rolig upplevelse! Efter våra penkkis yrande och allt skrikande for jag ett varv hem, packade kryssningskläderna och så iväg på förfest med vännerna, var dimman fortsatte. Sömnen tog också över flera gånger, men pga den hurja energin,sammanhörigheten och stämningen kunde man ju inte ha tid med att gäspa. Bussresan till hamnen med boomblaster på full volym, dans i korridoren och sång för full hals.... ja, vet inte vad mer jag kan säga! Roligt hade vi ! Väl på terminalen var vi nog en av de enda skolorna som hördes, många andra stod bara stilla och tittade på oss som om vi var ailiens då vi skrek och sjöng... Väl på båten fixade vi oss fina, åt en urgod buffe tillsammans och så fortsatte festandet igen. Först var det faktiskt lite trögt då man var helt slut efter flera dagars planering och uppstigning 5 på morgonen samma dag men sen bestämde jag och Alexander oss för att vi skulle ha en bra natt. Vi beställde 12 shottar tillsammans och efter det steg stämningen igen. Natten kort sagt : trevliga Pargasbon, pinsamma danser, fjanttande runt stripstång, brutna nyckelben, hål i huvuden, yrande i korridorer, 28 h utan sömn, tysta morgonstunder med de sista som orka vara vakna, sång på däcket, ingen röst kvar m.m.... Morgonen därpå, efter endast 2h sömn för min del var vi vrålhungriga,fattiga och sömniga. Vi åt maffigt morgonmål på buffen, handlade lite i taxfreen och så tog vi en några timmars powernap. Efteråt åt vi igen och kollade in klubbarna som fortfarande var öppna. På däck nummer 6 var åbo,Pargas och Ekenäs samlade igen på eftermiddagen med skumppan och musiken i högsta hugg. Klackarna i taket igen. Det eviga goda humöret och energin då alla festade av samma orsak, skolans slut, det tog aldrig slut.

Väl hemma började övervarven ta slut så småningom och orden "ABI ABI ABI, HEY HEY HEY" ekade i huvudet blandat med huvudvärk... så kunde inte ha varit skönare att äta och somna i favorit armarna. Haha, jag kan inte ha varit en vacker syn med manlig hes röst och slumrigt humör. Familjen fick sig ett skratt. ABI-kryssningen vart jag for utan några förväntningar blev altså lyckad för min del. Ett minne för livet.

BILDBOMB*

 Byggare påväg på förfest


 Bästabyggarvännerna på morgonen

 Byggarsatisfaction.. ;)

 Upp på flaket..



LYCKA!





Skitdyradricker hela natten lång..

Och festen som bara fortsatte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar