Translate

torsdag 23 februari 2012

sick of being sick

Har legat hemma hela dagen med feber. Idag har jag vaknat, ätit, sett på film, somnat, ätit lite till, somnat igen och vaknade för dryga 5 minuter sen. Kul dag va? Nu känner jag mig lite bättre men krafterna är totalt borta. Måste vila upp mig inför lördagen då jag med 5 andra vänner via orienteringen flyger upp till Levi och träna. Skidning i mängder och snowboarding står på schemat. Skall bli otroligt skönt att få hänga med dem igen eftersom man inte ses mycket då det inte är sessong och alla bor på olika ställen i Finland. Men snart har vi en vecka tillsammans i Lappland var jag själv inte varit sen 12 års åldern. Så jag har faktiskt inte tid med att vara sjuk nu ! argh! 

Om jag varit frisk skulle jag denna stund befinna mig i Fagervik med ett gäng flickor, men nej. Imorgon skulle jag ha åkt snowboard hela dagen med Bella, men nej. Äh, man skall inte lägga ner tid på negativa tankar. Själv är jag en sån som allttid ser något positivt i allt negativt. Så jag tycker det är rätt skönt att få vara sjuk. Ligga för sig själv, låta tankarna och kroppen vila. Glömma allt för en stund och samla krafter. Inte behöva göra någonting annat än äta några piller, dricka varmt och se på filmer. Det är tråkigt nog att vara sjuk så studentexamensböckerna har jag hållit mig långt ifrån dessa sjuka dagar. Nu var det slut på mitt inlägg om att jag är sjuk som bara skulle bli några meningar. Men sjuk som jag är har jag inget annat för mig. Fniss.

Hoppas ni andra har hållit er friska och fått njuta av ert sportlov!!

Tänkte med mig av några glada bilder så humöret hålls uppe. Här är min bror och jag förra sommaren på Sveaborg. Dagen då han gick ut kadettskolan. Härlig dag av stolthet, fest och värme!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar